.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تشریح جزییات قتل عام خانوادگی در گلسار گیلان
تشریح جزییات قتل عام خانوادگی در گلسار گیلان

رییس پلیس آگاهی استان گیلان با اعلام دستگیری متهمان به قتل خانوادگی گلسار كه به طرز فجیعی سه عضو یك خانواده را با ضربات متعدد چاقو به قتل رسانده سپس آنان را در وان حمام رها كردند، گفت: این پرونده هیچ ارتباطی با قتل عام خانوادگی بابل ندارد.

سرهنگ كریمی در گفت وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار كرد: وقوع قتل عام خانوادگی در خانه ویلایی واقع در گلسار از طریق پلیس ۱۱۰ در هفدهم مهرماه امسال به ماموران پلیس آگاهی استان گیلان گزارش شد و تیم ویژه ای برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی با بیان اینكه ماموران پس از حضور در محل مشاهده كردند اجساد اعضای یك خانواده متشكل از «فرزاد» پدر خانواده متولد سال ۱۳۴۳، «ساری» مادر خانواده متولد سال ۱۳۴۷ و «پرهام» پسر خانواده متولد سال ۱۳۷۱ در حالی كه دست و پایشان بسته شده بود در وان حمام به روی هم چیده شده اند.

كریمی ادامه داد: در بررسی این پرونده مشخص شد كه این جنایت در پانزدهم مهر ماه اتفاق افتاده كه دو روز بعد از حادثه پدر «فرزاد» پس از تماس های مكرر با منزل آنان وقتی كسی پاسخ تلفن هایش را نداد به خانه ویلایی پسرش مراجعه كرد و در كمال ناباوری با اجساد خانواده پسرش روبرو شد و سراسیمه موضوع را به پلیس اطلاع داد.

كریمی اضافه كرد: اثرات شكستگی و ضربات چاقو در برخی نقاط بدن مقتولان وجود داشت و اجساد در وان حمام قرار گرفته بودند این در حالی است كه بریدگی عمیقی در گردن «فرزاد» وجود داشت.

رییس پلیس آگاهی استان گیلان با بیان اینكه پدر خانواده در كار خرید و فروش آهن بود و از نظر اقتصادی وضعیت بسیار خوبی داشت، افزود: یكی از نكات قابل توجه در این پرونده این بود كه قاتل یا قاتلان احتمالی پس از ارتكاب این جنایت بدون ارتكاب سرقتی از محل متواری شده بودند و ماموران پلیس در تحقیقات خود متوجه شدند كه چند برگه چك از چك های «فرزاد» كه متعلق به خرید و فروش های روزانه اش بوده است در محل حادثه نیست.

وی افزود: با توجه به این كه آثار تخریبی و یا ورود جبری در محل حادثه وجود نداشت دو فرضیه برای پلیس ایجاد شد كه براساس آن قاتل یا قاتلان احتمالی این پرونده در پوشش وارد خانه ویلایی شده بودند یا ممكن بود كه فرد آشنایی به ورود این افراد كمك كرده باشد كه فرضیه دوم پلیس قوی تر به نظر می رسید.

كریمی با بیان اینكه بررسی روابط اعضای خانواده مقتولان در دست كار پلیس قرار داشت، افزود: پس از چندی در ۲۲ آبان ماه امسال فردی در رابطه با اختلاف حساب و جرایم مالی با چند تن دیگر پس از دستگیری به پلیس آگاهی ارجاع شد و پلیس در بازرسی از وی تعدادی چك را كشف كرد كه متوجه شد برخی از این چكها مربوط به فرزاد است.

وی ادامه داد: ماموران پلیس در بررسی های بیشتر پی بردند فرد دستگیر شده به نام «سجاد» ۲۲ ساله با برادر زاده فرزاد آشنایت دارد.

به گفته كریمی در مسیر تحقیقات برادرزاده فرزاد به نام «شایان» ۱۶ ساله نیز در ۲۳ مهرماه دستگیر و از سوی پلیس دستگیر و مورد بازجویی قرار گرفت.

رییس پلیس آگاهی استان گیلان خاطر نشان كرد: در روند تحقیقات پلیسی «شایان» اعتراف كرد كه در ارتكاب جنایت ویلای گلسار به همراه «سجاد» و برادرش به نام «سبحان»۱۶ساله دست داشته است.

كریمی ادامه داد: «شایان» اعتراف كرد كه در روز حادثه به همراه «سجاد» و «سبحان» به بهانه ی نصب یك نرم افزار به در خانه عمویش رفته و به محض ورود چاقویی را در زیر گردن «پرهام» (پسر خانواده) قرار داده بود. در ادامه نیز «ساری» (مادر خانواده) كه با چنین صحنه ای مواجه شده بود خود را بلافاصله تسلیم كرد و متهمان دست و پای آنان را بستند منتظر ورود «فرزاد» (پدر خانواده) نشستند.

وی اضافه كرد: براساس اعتراف متهمان این پرونده زمانی كه «فرزاد» حدود ساعت ۲۱ شب حادثه به خانه بازگشت و متهمان از وی مطالبه پول كردند كه پدر خانواده هم چند چك را كه توسط پلیس هم از «سجاد» كشف شده بود را به آنان داده بود.

كریمی افزود: متهمان كه از پیش نقشه قتل اعضای خانواده را كشیده بودند پس از گرفتن چكها به وسیله سیم بصورت جداگانه اعضای این خانواده را خفه و با وارد كردن ضرباتی در سر در حالی كه دست و پای آنان را بسته بودند آنان را به قتل رساندند.

رییس پلیس آگاهی استان گیلان افزود: درحالی كه «فرزاد» با تزریق آمپول هوا به قتل رسیده بود، «شایان» چاقویی را به گردن عمویش وارد كرده بود.

كریمی انگیزه اصلی متهمان این جنایت خانوادگی را بحث مطامع مالی و انتقام جویی مالی عنوان كرد وافزود: علی رغم اینكه «فرزاد» یك متمول بوده است خانواده برادرش از وضعیت اقتصادی خوبی برخوردار نبودند در نتیجه این موضوع تاثیرات روانی بر روی «شایان» گذاشته و به یك عقده روانی تبدیل شده بود.

وی افزود: یكی دیگر از انگیزه های وقوع این قتل عام خانوادگی این است كه «شایان» فكر می كرد پس از وقوع این جنایت ثروت زیادی را از عمویش به ارث خواهد برد در نتیجه با همین انگیزه دو دوست صمیمی خود (سبحان و سجاد) را تشویق كرده بود كه در وقوع این جنایت همكاری كنند.

به گفته رییس پلیس آگاهی استان گیلان «سبحان» و« سجاد» از خانواده با ثباتی برخوردار نبوده و پدر و مادرشان متراكه كرده بودند در نتیجه با اطمینان این كه «شایان» از نظر مالی آنان را كمك خواهد كرد در این قتل عام مشاركت كرده بودند.كریمی خاطر نشان كرد: متهمان این پرونده هیچ گونه سابقه ای موثر كیفری و اعتیاد به مواد مخدر نداشته اند.

وی در بررسی ارتباط پرونده قتل عام گلسار گیلان با پرونده ی قتل عام بابل كه حدود ۲۰ روز پیش از وقوع این جنایت رخ داده بود به ایسنا گفت: زمانی كه پلیس از وقوع این قتل عام در گیلان با خبر شد چنین حساسیتی برایش به وجود آمد اما با هماهنگی های صورت گرفته بین پلیس آگاهی استانهای گیلان و مازندران با انجام كارهای كارشناسی علی رغم آن كه شباهت هایی هم در بین دو پرونده وجود داشت مشخص شد كه این دو جنایت هیچ ارتباطی با هم ندارند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.102 seconds.